fredag 12 mars 2010

Dagens bibelord - ord har impact


Idag när jag kom hem så kände mig så trött, så utmattad. Så jag satte på en bra skiva, tände lite ljus och tog fram medicinen. Bibeln! Det är så fantastiskt hur matig den är för en trött person.
Hursomhelst så slog jag upp Ordspråksboken och läser: Milda ord är som drypande honung, ljuva för själen och läkedom för kroppen.

Tänk vad mycket ett ord kan göra, ett ord av uppmuntran kan lyfta en människa en hel dag. Jag minns när någon ibland har gett en komplimang, och hur glad man känner sig en hel dag. Eller när någon har pikat dig, och hur det kan köra ner en om man redan hade en jobbig dag. Ord betyder mer än vi tror.
Och tänk vad mycket uppmuntran Bibeln har, så om du känner dig lite nere, eller trött så hitta ett bra ord och ät på.
Och om du är nyfiken vart detta fantastiska ord står så är det ords.16.24! Bon apetit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar