söndag 4 april 2010

Superhjältar och Påsk



Den här helgen har varit heelt grymmish! I fredags var det Sos Youth som gällde, med superhjälte tema, inte var det nån långfredag, utan good friday som man säger på engelska! I lördags så var det påsklunch som gällde, med goa vänner och senare på kvällen en afrikansk fest.

Om du aldrig har varit på en sån, eller umgåtts med afrikaner så har du missat nåt. Så mycket liv och glädje de har. Vi fick lära oss att de hälsar varann med broder och syster och några av deras sköna danser.
Så bra att vi har lite folk från andra länder här i Sverige som kan krydda till det lite. Ca 20 pers blev frälsta och säkert ännu fler gick därifrån med ett intryck. Dessutom fick jag prova på att uppträda på swahiili, det var en första. Sen vart d Max som avsluta dagen innan man kom hem supersent.
Idag hade jag massor på schemat men så blev jag sjuk.. så jag får använda dagen till att vila ut och samla nya krafter och vara glad över den helg som jag haft, och passa på att mysa ihop mig i soffan med en film och äta massa ägg och godis.
Men jag är så glad att påsken är så mycket mer än mat och godis och kycklingar.
Det handlar om att Jesus dog och UPPSTOD för oss två tusen år sedan. OCh det är något fira!! Vare sig man är på fest eller ligger hemma sjuk så är det något att vara glad över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar